Все дуже просто. Поки бізнес не збагне основних задач, функцій і вимог фінансового моніторингу, а сам фінансовий моніторинг не зрозуміє потреби бізнесу і різноманітність бізнес-моделей, взаємна протидія триватиме. Для компанії така взаємодія між фінансовим моніторингом та бізнесом може призводити до проблем, що зростають як снігова куля.
Серед них — некоректно налагоджені етапи системи протидії відмиванню коштів/фінансуванню тероризму та управлінню ризиками компанії: пробіли у процесах, хаотичні запити та ухвалення негативних та необґрунтованих рішень щодо клієнтів.
Також до проблем належить неправильно побудований ризикоорієнтований підхід, а також де-ріскінг, який є парадоксальним за своєю сутністю: коли фінансова установа (наприклад, банк чи фінансова компанія) припиняє співпрацю з клієнтом, уникаючи ризиків, замість того, щоб шукати методи боротьби з ними.
Фінансовий моніторинг може бути швидким, ефективним і прозорим — для цього потрібно знайти баланс між його вимогами та потребами бізнесу. Вдосконалення культури фінансового моніторингу починається з компанії.
Основний секрет — у спілкуванні. Найкраще формувати культуру фінансового моніторингу через комунікацію, адже обидві сторони мають розуміти, що їхня спільна робота важлива для фінансової стабільності всієї компанії.