Більшість киян назвали Томос-тур засобом передвиборчої агітації

Після того, як Україна отримала надію на отримання Томосу, політологи-експерти, яких спонсорує банкова, як один почали кричати на ефірах про те, що єдина церква збільшить рейтинг Порошенка. Щоб закріпити успіх, технологи порадили гаранту, як російській примадонні, з прощальним концертом поїхати з ним в турне.

Проте, соціологічні дослідження показали, що бюджетні кошти були витрачені даремно, оскільки виборець таки зміг розгледіти в ньому нахабну передвиборчу агітацію.

З 19 січня по 4 лютого 2019 року Київський міжнародний інститут соціології (КМІС) на замовлення клієнта провів опитування громадської думки жителів м. Київ. Статистична похибка вибірки не перевищує 3,5%.

Респондентам ставилося запитання «В 2018 році почався процес об’єднання православних церков України, унаслідок якого була створена Православна Церква України, якій Константинопольський Патріарх надав Томос – автокефалію, тобто незалежність від інших помісних церков. Зараз Президент Петро Порошенко відвідує різні регіони України з цього питання. На Вашу думку, відвідування регіонів Президентом з цим питанням є засобом популяризації Помісної Православної Церкви чи формою передвиборчої агітації?». Відповіді розподілилися таким чином:

  • Безумовно, засіб популяризації Помісної Православної Церкви – 11,2%;
  • Більшою мірою, засіб популяризації Помісної Православної Церкви, але частково – засіб передвиборчої агітації – 8,9%;
  • В рівній мірі засіб популяризації Помісної Православної Церкви  і засіб передвиборчої агітації – 21,0%;
  • Більшою мірою, засіб передвиборчої агітації, але частково – засіб популяризації Помісної Православної Церкви – 13,9%;
  • Безумовно, засіб передвиборчої агітації – 38,3%;
  • Важко сказати / Відмова відповідати – 6,6%.

Попри душевні промови президента, який між іншим є прихожанином Московського патріархату, обдурити киян так і не вдалося. Тих, хто повірив у світлі наміри Порошенка популяризувати Помісну Православну Церкву, виявилось лише 11%. А от тих, хто твердо переконані в тому, що він використав Томос як засіб агітації, ще й витративши при цьому гроші платників податків, – 38%.

Про те, що Томос-тур є явною нахабною передвиборчою агітацією, вказали декілька кричущих фактів. По-перше, використання адмінресурсу. На зібрання в різних містах, де з`являвся президент, збирали бюджетників, тобто працівників державних установ.

По-друге, тур був організований за кошти бюджетів різних рівнів. Журналісти програми “Гроші” надіслали запит до АП з проханням надати суму, яку було витрачено, але відповіді так і не отримали, тому порахували очевидні витрати. Зокрема, журналісти підрахували вартість підвозу бюджетників на зустріч із Президентом, що зафіксували у Луцьку, Черкасах та Бердичеві. Так, оренда одного автобусу на 30…50 місць коштує в середньому 5 тисяч гривень на день. У містах, куди звозили бюджетників, зафіксували по 10…15 автобусів. Тобто, лише транспортні витрати з підвозення на день обходились у суму від 50 до 75 тисяч гривень. Сюди слід включити і борди, і посилену роботу правоохоронців.

Те, що отримання Томосу не підвищило рейтингу кандидата Порошенка – це предмет окремої дискусії, оскілки автокефалія, на відміну від безвізу, – це щось світоглядне, ним неможливо скористатись чи відчути, як наприклад якісні дороги та медицина, робочі місця чи інтернет в селах.

Саме тому навіть глибоко віруючі українці змушені щотижня в неділю біля церкви Святого Миколая біля Дарницького вокзалу в Києві не молитися, а торгувати. Бо Томос Томосом, а не зважаючи на мільйони витрачених бюджетних коштів, життя людей так і не покращилось.

Валентина Різник, політолог

Громадський рух “Рідна країна”