При цьому мешканців застарілих будинків або тимчасово відселятимуть у маневрове житло, або одразу дадуть їм квартиру в іншому будинку.
Відповідний законопроект №6458 вже ухвалено Верховною Радою у першому читанні і зараз готується до другого.
На сьогодні в Україні нарахували 30380 багатоквартирних "застарілих" будинків, які потрібно відправити під знесення. Причому, як з'ясувалося, до застарілого житлового фонду віднесли не лише будинки, збудовані в першій половині минулого століття або ще за царської Росії, але навіть деякі багатоповерхівки, зведені до 2010 року.
Загалом, список застарілих будинків (за часом будівництва) має такий вигляд:
- побудованих включно до 1919 року – 7646 (58 визнано аварійними);
- побудованих у період із 1920-1953 року – 9693 (45 визнано аварійними);
- збудовані у період з 1954-1969 року – 7192 (40 визнані аварійними);
- побудовані в період з 1970-1989 років - 5364 (24 визнані аварійними);
- збудовані в період з 1990-2010 рр. - 785.
"Продовження експлуатації таких будинків несе в собі не тільки некомфортне існування мешканців таких об'єктів, а й пряму загрозу їхньому життєвому середовищу. Саме такі квартали (мікрорайони) є об'єктом реконструкції та інвестування", – зазначають в уряді.
Розпил на мільйони: у Кременчуцькій громаді готують масштабну схему
Як син закарпатського "лісового мафіозі" Юрій Сойма "пиляє" гроші на Івано-Франківщині
Головний "захисник" ветеранів Сергій Куніцин – суцільний скандал: розкішні готелі Європи, діаманти, рейдерство будинків і несплата аліментів
К Александру Эллерту на свидание? Ксения Мишина разделась догола и побрила свою ...
Віднести той чи інший будинок до застарілого фонду чи ні, вирішуватимуть місцеві ради.
Деякі моменти законопроекту можуть бути витлумачені по-різному
При цьому експерти зазначають, що багато моментів у законопроекті чітко не виписано, через що можуть виникнути великі проблеми під час його реалізації.
Наприклад, згідно із законопроектом, знесення застарілих будинків це крайній захід, до якого мають вдаватися лише в тому випадку, якщо до будівлі неможливо застосувати інший спосіб реконструкції. Однак абсолютно незрозуміло, на підставі яких ознак місцева влада робитиме висновки, що реконструкція будинку неможлива.
"Знесенню багатоквартирних будинків передує надання квартири в іншому багатоквартирному будинку у разі отримання забудовником згоди на відселення. В іншому випадку надається інша рівноцінна квартира в майбутньому будинку, а на час будівництва відселення до маневрового житлового фонду", - пояснюють ініціатори законопроекту.
Однак, знаючи наше плутане законодавство, можна відразу визначити кілька вузьких місць:
Мешканцям застарілого будинку можуть надати нерівноцінну квартиру. Наприклад, в новому будинку буде гірша якість матеріалів, погана звукоізоляція, утруднена доступність до інфраструктури та інше.
Рівноцінну квартиру в майбутньому новому будинку навряд чи дадуть, хіба що з великою доплатою. Інакше немає сенсу зносити хрущовки, щоб на їхньому місці знову збудувати дешеве житло.
Чи не вийде так, що тимчасовий притулок у маневровому житловому фонді плавно перетвориться на постійний? І десятки відселених сімей "зависнуть" у тісних квартирках, можливо, зі спільною кухнею та однією кабінкою "зручностей" на весь поверх.
Експерти називають також іще з десяток інших принципових моментів, які чітко не виписані в законопроекті, і які можна трактувати по-різному.
І, нарешті, ще одне питання, яке виникає напевно у більшості громадян, що "не в темі": навіщо така терміновість із прийняттям цього закону у воєнний час, коли й так півкраїни лежить в руїнах? Для того, щоб відбудувати всі руїни, знадобиться, ймовірно, не один десяток років. Можливо, цей законопроект лобіюють потужні девелопери, яким свербить якнайшвидше викурити з престижних мікрорайонів небагатих мешканців хрущовок і побудувати там елітні будинки, які можна буде вигідно продати.